Saturday 2 December 2017

[REVIEW] Pembersih Wanita Sumber Ayu

Assalamualaikum...

Hari ni saya nak bercerita tentang Pembersih Wanita Sumber Ayu, you all ada pakai tak? Kebiasaannya kebanyakan wanita akan menggunakan pembersih yang khusus untuk bahagian intim mereka, kerana pembersih khusus itu mempunya pH yang rendah berbanding dengan sabun-sabun biasa.  

Kenapa perlu pH yang rendah, dan tak boleh pH yang tinggi?
Untuk pengetahuan semua, kebanyakkan gel atau sabun pembersih di luar sana adalah tinggi dengan PH (Potential Hydrogen) membuatkannya kulit menjadi kering dan sensitif. Oleh itu, adalah wajar untuk seseorang memerhati produk yang digunakan ke atas wajah. Pastikan PH produk adalah stabil dengan sedikit asid iaitu 5.5. Jika terlalu alkali, ia juga akan menyumbang kepada masalah sensitiviti kulit.



Pembersih intim atau pembersih wanita sebenarnya mengandungi PH rendah yang baik untuk kulit.  Mengenali nilai pH untuk kawasan intim adalah cara yang terbaik untuk melindunginya, jika kita mengabaikan nilai pH yang digunakan bagi membersih kawasan ini hanya akan mengundang masalah iritasi, kegatalan dan jangkitan.

Dan... Kalau you all nak tahu satu rahsia, sebenar nya pencuci wanita juga sangat baik untuk mencuci muka you all! Tak percaya? Ia bertindak secara lembut untuk membersih wajah sehingga ke permukaan paling dalam yang kemudian bertindak mempengaruhi kulit untuk jadi lebih sihat dan bebas dari jerawat degil (mematikan jerawat).

Okay! Jom tengok apa yang saya pakai...!

Saya adalah pengguna tegar Pembersih Wanita Sumber Ayu, tetapi kebiasaannya saya guna yang satu jenis ni sahaja... meh tengok gambar di bawah ni...


Cuma kadang-kadang saya bertukar-tukar bauan lah, kalau tengok gambar di atas ada 6 jenis bauan, dah bau kegemaran saya adalah Orchid tu, almaklumlah saya pencinta tegar warna ungu, heheheee... tapi kalau kebetulan bau yang tu habis, saya akan grab salah satu dari 5 bau yang lain, asalkan bahan dan fungsinya masih sama, itu bukan masalah besar. Saya pakai pencuci ni sejak saya bujang lagi, dan masih lagi packaging yang lama... Kalau dikira-kira, dah lama jugak saya setia dengan jenama ni... lebih 10 tahun dah... wow!

Harganya? sangat affordable dan sangat-sangat mampu milik.  You all boleh dapatkan setiap satu ni dengan harga bawah RM7 sahaja! Murah kan? 

__________________________________________

Dan.... masih ada lagi pencuci lain jenama Sumber Ayu ni yang hangat di pasaran. Seperti gambar yang di bawah ni...
Saya tak pernah beli, cuma pernah lah sekali tu biras saya bagi, dia beli jenis botol yang warna merah tu dan pakai sekali sahaja, tapi terus kulitnya terasa gatal merenyam, dan terus dia stop pakai, mungkin tak serasi dengan kulitnya.  Bila dia tahu saya pun pakai jenama yang sama, dia bagi kepada saya, daripada dia buang, membazir sahaja kan...

Tapi nampaknya jenis yang ni juga tak serasi pada kulit saya, saya pakai sekali sahaja dan kulit terus rasa gatal-gatal juga.  Bukan gatal sikit-sikit tau, tapi gatal merenyam... tak tahan oooiii.... Terus stop pakai, dan akhirnya terpaksa buang. Serik rasanya....😅

You all kalau pernah pakai jenis yang ini dan serasi, boleh je nak teruskan.  Cuma kalau ada effect apa-apa, sebaiknya hentikan pemakaian serta merta, sebelum melarat kepada effect yang lebih teruk.

Okay, sekian sahaja perkongsian kali ni...




Terima kasih kerana membaca entri ini.
Sila klik Like, Share atau tinggalkan Comment jika anda suka entri ini.
Terima kasih. 😊









No comments:

Post a Comment